Статтi

Що таке комплаєнс та чи важливо його впроваджувати під час війни українському бізнесу?

Комплаєнс – це відповідність певним стандартам та вимогам, в тому числі й законним нормам. Тобто нести відповідальність за ведення свого бізнесу, як внутрішньодержавну діяльність, так і зовнішню.

Попит на комплаєнс-культуру виник починаючи з 2016 року на тлі боротьби з незаконним відмиванням грошей і боротьбою з корупцією та набирає оберти, тим паче сьогодні.

Основний ризик для нашої економіки та для іноземних інвесторів - це корупція, шахрайство, рейдерство, недобросовісна конкуренція, тіньовий ринок праці та інше.
Тому прискоренне занурення у сферу комплаєнс-культури підтримується не тільки регулюванням держави, а й вимогами зовнішніх бізнес-партнерів та вимогами до українського виробництва і постачальників.

В сучасних умовах український бізнес похитнувся. Всі напрямки бізнесу, від малого до великого, шукають шляхи для розширення горизонтів ринку , здебільшого шукаючи:

  • партнерства із західними компаніями;
  • грантової закордонної підтримки;
  • отримання кредитної допомоги тощо.


В умовах війни західні компанії стали ще більш обережними у відносинах з резидентами України. Вони почали ретельно перевіряти бенефіціарів та походження їх коштів та коштів компаній.
Обов'язково перевіряється на пов'язаність компаній з публічними особами та корупційні схеми.

Комплаєнс проходять як юридичні особи, так і фізичні. Це треба також брати до уваги.
Найчастіше вони зтикаються з початковим комплаєнсом в банках при відкритті рахунків, а потім здійснення операцій по них.

Також процедуру комплаєнсу запроваджують:
• страхові компанії,
• нотаріуси,
• великі трейдингові компанії, які при укладенні договорів хочуть впевнитися, що не мають справу з відмиванням брудних коштів.
Наразі це стандартна процедура в будь-яких державних органах за кордоном.

Які є конкретні приклади комплаєнс-процедури сьогодення в Україні?

На сьогоднішній день найпоширенішим проблемним моментом для фізичних осіб є законність походження в них їхнього статку.

Буває часте запитання: «Як пояснити подарунок компанії від постійного клієнта?».
Хабар чи подарунок можуть бути оціночними поняттями. Наприклад, за кордоном дуже важко пояснити чому сторонні один одному особи взагалі що-небудь дарують. Вони автоматично вважають це хабаром чи «відкатом».

З досвіду нашого адвокатського бюро на пам’яті такий приклад: клієнту, фізичній особі, необхідно пояснити банку звідкіля в нього 10 млн. грн. готівкою й розблокувати рахунок. Сам він цього зробити не може.
Ми за нього зібрали всю інформацію й з’ясували, що в нього протягом 27 років були продажі нерухомості, автомобілей й корпоративних прав.
Зібравши з архіву всі відповідні документи ми показали, що це гроші, котрі клієнт просто зберігав й нікуди не вкладав.
Таким чином, ми довели законність статків клієнта та його рахунки були розблоковано.

Щоб попередити такі ризики, як на прикладі блокування рахунків, важливо від початку впроваджувати комплаєнс-культуру у вашу діяльність.

Хто виступає відповідальним в компанії за комплаєнс?

Комплаєнс – контроль ведуть певні спеціальні співробітники компанії, або й цілі відділи, або служби (здебільшого в великих компаніях), на яких покладена відповідальність за це. Вони контролюють, щоб всі дії компанії відповідали чинному законодавству й слідкують за репутаційними моментами.

Якщо компанія не має змогу тримати окремий відділ для керування комплаєнсом, відповідальними особами можуть бути:

  • керівництво;
  • фінансовий директор/бухгалтер;
  • юридична фірма у віддаленій співпраці (аутсорсинг).

Чим загрожує відсутність комплаєнс-контролю?

Якщо за запитом не надається чинним порядком вся інформація, або вона не відповідає з точки зору законності, юридична або фізична особа НЕ МОЖЕ:

  • отримати необхідний кредит або іншу банківську послугу;
  • проводити будь-які операції за рахунками;
  • розблокувати корпоративні або особисті рахунки;
  • отримати необхідний грант чи інвестиції на розвиток або втілення певного проєкту (в разі подачі документів на грантову підтримку)

А також, окрім цього:

  • адмінштрафи;
  • санкції до посадових осіб;
  • скасування ліцензії;
  • призначення виїзних перевірок тощо.

Для чого ще можна задіяти комплаєнс-процедури?

До того ж така процедура буде дуже доречною, якщо ви вирішили об’єднатися і з вітчизняною компанією. Впевнитися, що ви не потрапите в халепу, необхідно до моменту злиття, адже наслідки можуть бути дуже критичними в подальшій роботі.

Замисліться щодо вашого бізнесу: можливо комплаєнс стане для вас конкурентною перевагою на шляху успіху!

Наше адвокатське бюро «Герман і партнери» надає якісну підтримку в цьому питанні та допоможе вам підготуватись до комплаєнс-перевірки чи допоможе перевірити та попередити помилку у співпраці з недоброчесними партнерами. Це додаткова поміч в уникненні певних ризиків.
Отримати консультацію можна за контактами:
тел: +38 (095) 685 05 83
       +38 (068) 560 92 97

 

 

З'явились питання?
Ми на зв'язку і завжди готові допомогти вирішити Вашу проблему не словом, а ділом!
Отримати консультацію
Чому Адвокатське бюро
"Герман і Партнери"?

Ми завжди стоїмо на сторожі Ваших інтересів і готові захистити від випадку

Професіоналізм
8 років практики
300 виграних справ
Надійність
Конфіденційність,
персоналізований договір
Оперативність
Час - гроші,
100% дотримання термінів
Чесність
Прозорі умови,
аргументовані ціни
Зворотній дзвінок
Зв'яжіться з Вами найближчим часом!
Ваші дані в безпеці і будуть використані лише для оперативного зв'язку з Вами!
×
Придбати договір
Заповніть дані та перейдіть до оплати!
Ваші дані в безпеці і будуть використані лише для оперативного зв'язку з Вами!
×
Доопрацювати договір
Зв'яжіться з Вами найближчим часом!
Ваші дані в безпеці і будуть використані лише для оперативного зв'язку з Вами!
×
Заявка на консультацію
Зв'яжіться з Вами найближчим часом!
Ваші дані в безпеці і будуть використані лише для оперативного зв'язку з Вами!
×
Залишити відгук
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail: (не публікується на сайті)
Ваш відгук:
Ваші дані в безпеці і будуть використані лише для оперативного зв'язку з Вами!
×