Зберігання документів
Законодавчо держава захищає підприємців України від посягання перевіряючих органів, однак і наділяє останніх «особливими» повноваженнями. Внаслідок цього, у представників бізнесу виникає логічне питання: «Що робити в цій ситуації?».
Під час проведення обшуку співробітники МВС, податкової, Прокураты, СБУ дозволяють собі вилучати документацію компанії, комп'ютери, телефони і т. д. На їхню думку, все це є доказом правопорушень суб'єкта підприємницької діяльності або посадових осіб. Навіть якщо потім дії держорганів визнають неправомірними, повернути документи в цілості й схоронності навряд чи вийде. Багатьом доводиться звертатися до суду, щоб захистити свої права, а це означає додаткові витрати часу і грошей.
Арешт рахунків, розголошення банківської таємниці, виїмка документів – головний біль підприємця.
Тим не менш, є спосіб, як законним шляхом убезпечити свій бізнес від дій перевіряючих органів. Розбираємося.
Виходячи з тексту ч. 1 ст. 10 Закону України «Про адвокатуру»: «Документи, пов'язані з виконанням адвокатом доручення Клієнта, не підлягають огляду, розголошенню чи вилученню без його згоди».
Отже, підприємець має право укласти договір з адвокатом на здійснення правового забезпечення підприємницької та зовнішньоекономічної діяльності громадян і юридичних осіб.
Після цього документи, що відносяться до доручення, підпадають під ст. 9 Закону України «Про адвокатуру»: «Адвокат зобов'язаний зберігати адвокатську таємницю. Предметом адвокатської таємниці є питання, з яких громадянин або юридична особа звернулися до адвоката, суть консультацій, порад, роз'яснень та інших відомостей, одержаних адвокатом при здійсненні своїх професійних обов'язків».
Плюс до того:
«Адвокату, помічнику адвоката, посадовим особам адвокатських об'єднань забороняється розголошувати відомості, що становлять предмет адвокатської таємниці, і використовувати їх у своїх інтересах або в інтересах третіх осіб».
Виходить, український підприємець має законну можливість «підстрахувати» себе.
Замість документів перевіряючим достатньо лише надати договір, опис та акт.
Послугу зберігання документів надають адвокати та адвокатські бюро. В законі не прописано, де саме повинні зберігатися документи. Як правило, для цієї мети купуються сейфи, орендуються спеціальні приміщення, банківські комірки і т. п.
Документи можуть зберігатися в будь-якому місці, відомому тільки адвокату.
Після підписання договору на зберігання, складання опису та акта, адвокат гарантує конфіденційність і недоторканність документів.
Зберігання документів в Адвокатському бюро «Герман і Партнери» – гарантія безпеки документації Вашого підприємства.